verze pro tisk

Jak správně dělat kliky? + Video

16. duben 2014

Kliky patří mezi základní cviky v kalisthenice, které zpevní nejen prsní svaly, ale také triceps a další svaly. Správné provedení kliků je důležité pro efektivitu cviku.

Jak správně dělat kliky? + VideoJak správně dělat kliky? + Video

Technika kliku

Nohy od sebe mějte roztažené zhruba ve vzdálenosti 10 centimetrů. Dlaně si položte na podložku. Lokty musejí mít od dlaní úhel 45 stupňů.

Záda, boky a nohy jsou v přímém směru. Nesmíte ohýbat záda, celé tělo je ve stabilní poloze. Totéž platí také pro ramena. Lopatky tlačte směrem od sebe. Lokty ohněte do té míry, než budou v těsné blízkosti podlahy. V nízké poloze chvilku vydržte a pak se pomalu vraťte do původní polohy.

Zásady při cvičení kliků

Je důležité, aby se klik prováděl pomalu. Při každém pohybu si hlídejte, aby bylo vaše tělo neustále v rovině a neprohýbalo se. V každém poloze vždy vydržte zhruba po dobu dvou až tří vteřin.

Důležitá je také poloha hlavy. Ta musí být jakýmsi prodloužením páteře. Nevystrkujte ji příliš nahoru, ani jí příliš nepředklánějte. Je chybou, pokud je hlava již těsně nad zemí, zatímco tělo zůstává v horní poloze.

Myslete také na to, že během provádění kliku musí být spodní záda a boky ve stabilní poloze, nesmějí se hýbat dolů. Rovněž páteř a pánevní oblast by měly zůstat v neutrální poloze.

Video

Podívejte se na video. Umožní vám lépe pochopit techniku kliků:

Linkuj.cz!
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x



Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Nora

sobota, 20. květen 2017
19:40

Thanks for a marvelous posting! I certainly enjoyed reading it,
you are a great author.I will make sure to bookmark your blog and may
come back in the foreseeable future. I want to encourage you to definitely continue your great writing, have a nice weekend!


posted by: Nora [Odpovědět]

Avery

středa, 21. červen 2017
15:37

Thanks for finally talking about >Jak sprvn d lat kliky?
+ Video


posted by: Avery [Odpovědět]

Emil

neděle, 2. červenec 2017
07:56

Hi i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph
i thought i could also create comment due to this brilliant article.


posted by: Emil [Odpovědět]

Patrick

středa, 2. květen 2018
12:41

Hello There. I found your weblog the usage of msn. That is
a really well written article. I\'ll be sure to bookmark it and come back to learn extra of your useful information. Thank you for
the post. I\'ll certainly return.


posted by: Patrick [Odpovědět]

Norris

středa, 2. květen 2018
18:46

WOW just what I was looking for. Came here by searching for choc


posted by: Norris [Odpovědět]

Swen

pátek, 1. červen 2018
23:44

Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote
the book in it or something. I think that you could do with a
few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is magnificent blog.
An excellent read. I will certainly be back.


posted by: Swen [Odpovědět]

Brigette

neděle, 9. duben 2017
05:59

Having read this I believed it was really enlightening.
I appreciate you spending some time and energy to put
this article together. I once again find myself personally spending a lot
of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!


posted by: Brigette [Odpovědět]

Čtěte také...

Cviky na posilování břicha + video

Cviky na posilování břicha + video

Břicho se skládá z mnoha různých svalů a tak je potřeba je posilovat více komplexně, než pouze sklapovačkami.

Správná technika při cvičení

Správná technika při cvičení

Málo kdo si opravdu uvědomuje to, jak jsou rady týkající se správného dýchání a techniky důležité. Já sám jsem prvních několik let mého “posilování” na techniku tak úplně nedbal a měl jsem radši, když jsem mohl zvedat větší váhy a nakládat si více.


Cvičební plán do posilovny

Cvičební plán do posilovny

Ti, kteří navštěvují posilovnu pravidelně a chtějí, aby to mělo nějaký smysl, by si stejně jako ostatní cvičící měli vést alespoň hrubý cvičební plán. Ten vám zajistí jednak to, že budete cvičit všechny potřebné partie a také to, že budete během návštěv posilovny navyšovat váhy.

Pravidelné posilování a cvičení

Pravidelné posilování a cvičení

Čím déle cvičíte, tím častěji se vám stává, že vás cvičení přestává bavit. Říkáte si, že dneska nemáte čas, máte důležitější věci. Nebo jste zrovna “strašně” unavení a určitě byste posilování nezvládli. Je to ale jen vaše slabá vůle a lenost.