verze pro tisk

Jak probíhá posilování na hrazdě? + Videa

24. červenec 2014

Ne každý z nás má možnost cvičit v posilovně, a proto mnoho lidí posiluje doma. Na základní cviky vám postačí jednoduché minimální vybavení.

Jak probíhá posilování na hrazdě? + VideaJak probíhá posilování na hrazdě? + Videa

Právě mezi to by měla patřit i hrazda, ať do dveří nebo s uchycením ve stropu. Hrazda je totiž důležitá pro to, abychom mohli doma cvičit shyby.

Hrazda do dveří

Dnes jsou k dostání tyto hrazdy docela levně a jejich použití je velmi snadné. Stačí hrazdu jen roztáhnout a upevnit ke dveřím a můžete začít cvičit. Problém je však v tom, že pokud máte úzké dveře, nebudete schopni dělat klasické široké shyby – nevejdete se tam.

Z toho důvodu je lepší hrazda do stěny nebo do stropu, kde máte víc prostoru. Bohužel jsou tyto hrazdy o něco dražší a montáž je složitější

Cviky na hrazdě

Cviky na hrazdě slouží především k posílení zádových svalů a bicepsů. Dají se na ní však posilovat břišní svaly anebo svaly předloktí.

Shyby

Shyby neboli přítahy na hrazdě jsou základním cvikem pro posílení zad. Důležité je správné provedení cviku, což mnoho cvičenců podceňuje.

Pověsíme se nadhmatem (dlaně směrem od nás) s širokým úchopem a přitahujeme se nahoru. Snažíme se zabrat hlavně zádovými svaly, ne bicepsem. Lopatky tlačíme k sobě a prsa tlačíme k hrazdě. Výdech při přítahu, nádech při spouštění.

Shyby na biceps

Díky hrazdě můžete doma cvičit a posilovat taky vaše bicepsy. Stačí k tomu trochu jiná variace shybu. Provedení je podobné, ale změníte trochu pozici a úchop bude nyní podhmatem a užší (max. na šířku ramen).  Pokud chcete zapojit více i svaly předloktí, cvičte shyby nadhmatem.

Přednožování ve visu na hrazdě

Cvik provádíme ve visu, úchop je libovolný. Prověsíme se a z nohy zvedáme před sebe, minimálně do úhlu 90 stupňů.  Čím výše se nám podaří nohy zvednout, tím efektivnější cvičení je. Zvedání nohou musíme provádět bez pomáhání, pouze za pomocí svalů.

 

Při tomto cviku zabírají především spodní břišní svaly.

Cvičení na hrazdě je velmi účinným způsobem, jak zpevnit břišní svaly. Přitom jde o velmi jednoduchý cvičební nástroj, který si bez problémů uděláte sami doma.

Linkuj.cz!
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x



Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Dan

sobota, 30. srpen 2014
16:38

Jo cvičení na hrazdě je moje. Ze začátku to je makačka ale postupem času to bude čím dal tím lehčí. A důležitá je taky strava tvoří až 70% výsledků. Dobré jsou taky \"různé hodinky\" ke cvičení, které Vám lehce pomůžou. Sám mám jedny od značky Everlast a nemůžu si je vynachválit.


posted by: Dan [Odpovědět]

fitmishka

úterý, 21. říjen 2014
11:11

shyby jsou základ, ale ty začátky jsou těžký až moc


posted by: fitmishka [Odpovědět]

Estella

úterý, 2. květen 2017
09:40

Stunning story there. What happened after? Take care!


posted by: Estella [Odpovědět]

Amparo

neděle, 7. květen 2017
11:16

As the admin of this web page is working, no uncertainty very rapidly it will be famous,
due to its quality contents.


posted by: Amparo [Odpovědět]

Israel

pondělí, 8. květen 2017
11:22

You can certainly see your expertise within the paintings you write.
The arena hopes for even more passionate writers such as you who aren\'t afraid to say how they
believe. Always go after your heart.


posted by: Israel [Odpovědět]

milos

sobota, 15. listopad 2014
17:20

Informace v clanku jsou dobre, ale nejsou kompletni, vzdyt kolik videi na Youtube uz bylo zverejneno, jak se ta hrazda mezi dvermi utrhla a narazit si zada je myslim mnohem horsi nez mit na brise \"pekac buchet\". Pokud se nechcete zranit, doporucil bych klasicke sedy-lehy, pokud se delaji spravne, bricho se take zpevni, ale jeste vetsi efekt prinese, pokud clovek lezi na zadech na zemi a mirne zdvihnutyma nohama \"striha\", sice tady uz brisni svaly jsou citit slusne, ale opravdu to pomaha, jen to chce vydrzét, ostatne jako u kazdeho sportu :)


posted by: milos [Odpovědět]

Chi

sobota, 20. květen 2017
19:50

Hey there I am so excited I found your site, I really
found you by accident, while I was researching on Yahoo for something else,
Nonetheless I am here now and would just like to say thank you for a incredible post and
a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have
time I will be back to read a great deal more,
Please do keep up the awesome b.


posted by: Chi [Odpovědět]

Jarmil

pátek, 21. listopad 2014
11:28

Ja si jeste dost casto na nohy vesim alu kola abych tomu dodal grady :D


posted by: Jarmil [Odpovědět]

Lorenzo

neděle, 2. červenec 2017
06:11

These are truly wonderful ideas in regarding blogging.
You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.


posted by: Lorenzo [Odpovědět]

Maude

neděle, 2. červenec 2017
11:56

Glad to be one of several visitors on this awesome site :D.


posted by: Maude [Odpovědět]

Gayle

pátek, 28. červenec 2017
17:22

Attractive section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your
blog posts. Any way I\'ll be subscribing to your feeds and
even I achievement you access consistently rapidly.


posted by: Gayle [Odpovědět]

Levná bižuterie

sobota, 13. prosinec 2014
16:24

Nesnáším cviky na hrazdě, fakt ne, ale hlavně z toho důvodu, že vážím 90 kg a nemám šanci se zvednout. Takže do té doby dřu kladku na záda nebo tu mašinu, kde je kladka, ale můžete si odlehčit svojí váhu.


Marek Horna

neděle, 27. srpen 2017
11:08

Mě se nikdy nedostavily výsledky než jsem si objendal osobního trenéra.


Donna

úterý, 30. leden 2018
22:24

This web site certainly has all of the information I wanted
about this subject and didn\'t know who to ask.


posted by: Donna [Odpovědět]

Joe

neděle, 11. březen 2018
05:53

I love reading an article that will make men and women think.
Also, many thanks for allowing me to comment!


posted by: Joe [Odpovědět]

Sharon

úterý, 1. květen 2018
07:13

We stumbled over here different website and thought I might as well check things out.
I like what I see so now i am following you. Look forward to exploring your web page for a second time.


posted by: Sharon [Odpovědět]

Fitness

sobota, 31. leden 2015
14:17

Celkem dost inspirativní a teď, na začátku roku o tom celkem přemýšlím :) , díky.


posted by: Fitness [Odpovědět]

petr

čtvrtek, 9. duben 2015
16:40

skvělé nohavice na trénink http://www.thorsteinar-shop.sk/


posted by: petr [Odpovědět]

Honza

úterý, 18. srpen 2015
14:40

Více o cvičení na hrazdách najdete na http://www.cviky-na-hrazde.cz/


posted by: Honza [Odpovědět]

Monika

úterý, 6. říjen 2015
11:52

Zdravím, rozhodla jsem se, že můj přítel potřebuje nového koníčka...:D Ale je docela \"salámista\" a nějak se mi nedaří dostat ho do posilovny nebo i kamkoliv jinam za sportem. Napadlo mne, že hrazda je skvělý řešení pro to, aby se mohl přestat vymlouvat, a mohl začít cvičit i doma....uznávám, že mne napadl i rotoped. Jenže u toho sem se již několikrát setkala s maximálním využitím dražšího věšáku na prádlo. Takže se zatím stále držím varianty - hrazda.. Přítel není zrovna velký sportovec, ale když se pro něco nadchne, tak mu to vydrží dlouho. Trošku si i myslím, že bychom mohli na hrazdě cvičit spolu....

Nicméně k mému dotazu - již několik cvičebních potřeb sem koupila na tomto e-shopu - www.domaci-fitness.cz - zde mají také ribstole a hrazdy..... .http://www.ribstole.cz/?_ga=1.235259841.1366648336.1430730732 Bohužel pro mne - nemám ve svém okolí nikoho, kdo by mi poradil, podle čeho vybrat hrazdu tak, aby vyhovovala prakticky naprostému začátečníkovi v tomto oboru. Je tu někdo, kdo by byl schopen mi pomoct s výběrem?? Aby to bylo taky ještě o to větší překvapení :D

Díky za zprávu :-)


posted by: Monika [Odpovědět]

suvicka

čtvrtek, 9. říjen 2014
15:46

Nejdříve se člověk musí pohnout, přitáhnout svou váhu... Ale pak je pravda že z toho je pak větší potěšení... :)


posted by: suvicka [Odpovědět]

Cody

pondělí, 3. duben 2017
05:19

Excellent article! We will be linking to this great article
on our website. Keep up the great writing.


posted by: Cody [Odpovědět]

Gemma

neděle, 9. duben 2017
08:23

I was wondering if you ever considered changing the structure of your site?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful lot of text for
only having 1 or two images. Maybe you could space it out better?


posted by: Gemma [Odpovědět]

Čtěte také...

Cviky na posilování břicha + video

Cviky na posilování břicha + video

Břicho se skládá z mnoha různých svalů a tak je potřeba je posilovat více komplexně, než pouze sklapovačkami.

Pravidelné posilování a cvičení

Pravidelné posilování a cvičení

Čím déle cvičíte, tím častěji se vám stává, že vás cvičení přestává bavit. Říkáte si, že dneska nemáte čas, máte důležitější věci. Nebo jste zrovna “strašně” unavení a určitě byste posilování nezvládli. Je to ale jen vaše slabá vůle a lenost.


Správná technika při cvičení

Správná technika při cvičení

Málo kdo si opravdu uvědomuje to, jak jsou rady týkající se správného dýchání a techniky důležité. Já sám jsem prvních několik let mého “posilování” na techniku tak úplně nedbal a měl jsem radši, když jsem mohl zvedat větší váhy a nakládat si více.

Cvičební plán do posilovny

Cvičební plán do posilovny

Ti, kteří navštěvují posilovnu pravidelně a chtějí, aby to mělo nějaký smysl, by si stejně jako ostatní cvičící měli vést alespoň hrubý cvičební plán. Ten vám zajistí jednak to, že budete cvičit všechny potřebné partie a také to, že budete během návštěv posilovny navyšovat váhy.