verze pro tisk

Co pomáhá na kosti?

20. únor 2014

Bolesti kostí mohou potkat každého z nás a to se ani nemusíme chystat do důchodu. Při zvýšené sportovní námaze se může stát, že začnete cítit své kosti ještě dříve, než byste měli.

Co pomáhá na kosti?Co pomáhá na kosti?

Bolesti způsobuje sportování

Mně osobně potkali bolesti kolen při sportování už asi v 18 letech, kdy jsem své tělo přetěžoval na kole a při šlapání jsem měl špatnou techniku i posed. Po opravě těchto chyb už kolena většinou nebolí, jen při velké zátěži.

Cyklistika je však jen jednou z možných příčin bolesti kostí. Podobné problémy může mít takřka každý, kdo bere sport vážně anebo ten, kdo je starší a začínají se u něj projevovat bolesti zad a osteoporóza. Jak se tedy o své kosti starat a pečovat o ně tak, abychom mohli sportovat ve zdraví co nejdéle?

Důležitý je přísun vápníku

Jedním z důležitých faktorů je rozhodně to, zda má člověk dostatečný příjem vápníku. Dostatek vápníku by mělo mít tělo především v mládí, kdy se kosti tvoří nejvíce. Dospělým už stačí menší příjem vápníku na den. Denně by tělo mělo dostat dávku v hodnotě zhruba od 800 mg až 2 500 mg.

Zdrojů vápníku je značné množství, ovšem je potřeba si také uvědomit, že vstřebání vápníku není vždy stejně efektivní. Aby se totiž vápník dostal do těla co nejlépe, je k tomu potřeba také hořčík a vitamín D.

V případě, že berete vápník jako doplněk stravy (například pokud jste vegetarián jako já), je možné sehnat vápník spolu s hořčíkem v přípravcích či rozpustných tabletách a tak máte příjem obou těchto látek zajištěný zároveň.

Potraviny s vysokým obsahem vápníku

Pokud neberete žádné doplňky stravy, lze najít vápník například v mléčných výrobcích, v mase i v zelenině.

Zde přinášíme tipy na potraviny ze zvýšeným obsahem vápníku:

  • Brokolice
  • Mléko
  • Jádra lískových ořechů
  • Celer a petržel
  • Fíky
  • Sardinky v oleji

V případě, že vás zajímají doplňky stravy, které vám pomohou s vašimi problémy, můžeme na kosti doporučit přípravek Ovovital, který obsahuje právě zmíněnou kombinaci vápníku a hořčíku.

Linkuj.cz!
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček / Hodnoceno: 2x



Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Dianne

sobota, 22. červenec 2017
08:26

This paragraph is truly a pleasant one it assists new
web visitors, who are wishing in favor of blogging.


posted by: Dianne [Odpovědět]

Vítek

středa, 13. září 2017
13:37

Jedná se spíše o problém s klouby, ale nedostatek vitamínů může mít také svou roli.
Na našem webu naleznete spoustu přípravků a podpůrných nápojů, nebo výživ, aby Vás tyto problémy již netrápili.


posted by: Vítek [Odpovědět]

Jarka

pondělí, 22. leden 2018
22:10

Dobry den, pri bolestech doporucuji pouzivat bylinky. Mam dobrou zkusenost s truskavcem a sepsala jsem na toto tema clanek, muzete si ho precist zde http://bylinky.online/herbar-bylin/nenapadny-truskavec-vyleci-mocove-cesty-a-pomuze-s-detoxikaci/ nebo pripadne v kategorii superportraviny naleznete dalsi recepty, jak zatocit s unavou. :)


posted by: Jarka [Odpovědět]

David

pondělí, 7. září 2015
10:36

Opisovana situacia je skor o klboch a nie o kostiach. A klby maju inu potrebu vyziviy ako kosti. Zaklade latky ako glukosamínsulfát, MSM, chondroitínsulfát a kolagén.

Bicykel je naopak zo sportov velmi setrny, pretoze telo nie je zatazovane celou hmotnostou. Dovod bolesti kolien by som preto hladal asi inde. Zla obuv, potreba vloziek na mieru a podobne...


posted by: David [Odpovědět]

Fit

pondělí, 16. leden 2017
10:54

K potravinám s vysokým obsahem vápníku patří také mák nebo třeba květák.


posted by: Fit [Odpovědět]

Spencer

neděle, 9. duben 2017
08:41

you\'re truly a excellent webmaster. The web site loading pace is amazing.
It sort of feels that you\'re doing any unique trick.
In addition, The contents are masterpiece. you\'ve performed a
excellent task in this topic!


posted by: Spencer [Odpovědět]

Čtěte také...