verze pro tisk

Jak dlouho posilovat?

17. leden 2014

Nedávno jsem se dozvěděl, že není dobré posilovat příliš dlouho. Já jako začátečník jsem byl vždy zastáncem toho, cvičit dokud je posilovna otevřená. Takto mi to vycházelo zhruba na hodinu a čtvrt, někdy i hodinu a půl. Ovšem podle informací, které jsem zjistil od odborníků, toto cvičení není vůbec dobré. Proč?

Jak dlouho posilovat?Jak dlouho posilovat?

Řeknu vám to velmi laicky. V těle máme nějaký glykogen, ten se uvolňuje při posilování a z něho se svaly udržují. Když glykogen není, svaly se nedají udržovat, kazí se a zmenšují. No a tady tento glykogen nám při cvičení vydrží zhruba 50 minut.

Cvičit dlouho? Ne vždy se to vyplatí

Když posilujeme víc jak 50 minut (počítá se to velmi zhruba), tak se náš glykogen zpracuje a svaly se nezlepšují, tak jak by měly. Čím delší čas po těch 50 min cvičíte, tím je to horší.

Toto zhoršení může vést k tomu, že vaše svaly nerostou tolik, jak by měly, nebo se dokonce jejich růst zastaví úplně.

Proto je dobré si hlídat, jak dlouho posilujete a nepřehánět to. Pár cviků, které dají svalům povel k růstu, stačí. Nemusíte ze sebe dostat všechnu energii.

Odpočinek je stejně důležitý

S touto informací souvisí ještě jedna věc – odpočinek po cvičení. Stejně jako není dobré délku posilování přehánět, není taky dobré cvičit každý den. Svaly se regerenují během odpočinku, a když neodpočíváte, nemůžou se regerenovat.

Jak často posilovat?

Je dobré si určit, jak často budete posilovat. Já si například zvykl na trénink – dva dny po sobě cvičím, pak den odpočinek, zase dva dny cvičení, a dva dny pauza. Nedržím se ovšem těchto pravidel jako zákona. Když se mi chce, jdu si zacvičit i v druhém dnu volna, nebo si zase udělám jeden nepředpokládaný odpočinkový den.

Odpočinek svalů a dostatek glykogenu souvisí ale s tím, zda dokážeme tělu dodat dostatek živin a zda umožníme svalům dostatečnou regeneraci.

Trénink si tak můžete prodloužit, pokud jste před cvičením jedli dostatek kvalitních živin a můžeme cvičit pravidelněji, pokud svaly stíhají regeneraci.

Všechno záleží na zvyku. Ale důležité je to nepřehánět. Každý by chtěl rychle nabrat svaly jak Arnold S., ale tímto příliš dlouhým tréninkem si to můžete pokazit.

Linkuj.cz!
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil



Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Chassidy

středa, 3. květen 2017
08:44

Ridiculous quest there. What happened after? Thanks!


posted by: Chassidy [Odpovědět]

Clement

pondělí, 8. květen 2017
00:13

Hello, Neat post. There\'s a problem along with your web site in internet explorer,
might test this? IE nonetheless is the market chief and a big component to people will
miss your wonderful writing because of this problem.


posted by: Clement [Odpovědět]

Huey

pátek, 19. květen 2017
22:58

I like the helpful information you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here regularly.
I\'m quite certain I\'ll learn a lot of new stuff right here!
Best of luck for the next!


posted by: Huey [Odpovědět]

Floy

středa, 21. červen 2017
20:53

Right here is the perfect website for anybody who really
wants to find out about this topic. You realize so much its almost
hard to argue with you (not that I actually would want to?HaHa).
You certainly put a brand new spin on a
topic which has been written about for years. Wonderful stuff, just excellent!


posted by: Floy [Odpovědět]

Pedro

neděle, 2. červenec 2017
07:22

Glad to be one of several visitants on this awesome internet site :
D.


posted by: Pedro [Odpovědět]

Jamaal

čtvrtek, 3. květen 2018
16:30

fantastic publish, very informative. I wonder why the opposite specialists of this
sector don\'t realize this. You must proceed your writing.
I am sure, you have a great readers\' base already!


posted by: Jamaal [Odpovědět]

Serena

čtvrtek, 13. září 2018
10:04

This is the right web site for everyone who would like to understand this topic.
You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
You definitely put a brand new spin on a subject which has been written about
for years. Excellent stuff, just wonderful!


posted by: Serena [Odpovědět]

Mei

sobota, 15. září 2018
17:24

Nice blog right here! Also your site loads up fast! What host are you the usage of?
Can I get your associate hyperlink to your host? I want my website loaded up
as fast as yours lol


posted by: Mei [Odpovědět]

David

pondělí, 7. září 2015
10:23

Trening samozrejme moze byt dlhsi ako 50 minut. Skor za 50 minut sa pri dobrom treningu da stihnut vsetko potrebne + samozrejme cas na rozcvicenie a cas na strecing.

- Svaly nerastu pocas cvicenia. Ale v case nasej regeneracii. Trening je impulz, aby sa telo menilo a prisposobovalo vonkajsim podnetom.
- Glykogen je vlastne cukor. Nachadza sa vo svaloch a v peceni. Pre maratonca vystaci cca na 33km behu. Preto na trening v posilke urcite bude stacit aj ked je trening dlhsi.

https://www.sportujeme.sk/zdroje-energie-pre-svalovu-pracu-i-anaerobne-aktivity/

- Okrem cukru sa vyuziva na pracu v posilnovni aj kreatin. Do akej miery, zalezi od fosfatovych zasobnikov a dlzky prestavky medzi seriami. Pokial sa uziva kreatinovy pripravok, podiel kreatinu ako zdroja energie bude vacsi.


posted by: David [Odpovědět]

Jakub

úterý, 11. říjen 2016
14:21

No, posilvoat dlouho neni zadna sranda, clovek musi mit vuli :D


posted by: Jakub [Odpovědět]

Olivia

pátek, 17. březen 2017
14:16

The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive
a 25 foot drop, just so she can be a youtube
sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!


posted by: Olivia [Odpovědět]

Micah

čtvrtek, 23. březen 2017
18:00

Great article. I\'m experiencing some of these issues as well..


posted by: Micah [Odpovědět]

Čtěte také...

Jak začít posilovat?

Jak začít posilovat?

Rozhodli jste se, že si trochu spravíte postavu? Nebo potřebujete hubnutí bez diet?

Jak efektivně posilovat?

Jak efektivně posilovat?

Posilování sice může těm méně znalým připadat často jako alchymie, ovšem pokud se obeznámíte se základními principy, které při růstu svalů fungují, pak sami zjistíte, že to není vůbec tak složité.


3 tipy pro snadnější hubnutí

3 tipy pro snadnější hubnutí

Metody hubnutí, které opravdu fungují, nejsou sice pro každého člověka úplně stejné, ovšem v některých případech lze najít několik společných způsobů, které se v praxi ověřily jako účinné.

Jak probíhá posilování na hrazdě? + Videa

Jak probíhá posilování na hrazdě? + Videa

Ne každý z nás má možnost cvičit v posilovně, a proto mnoho lidí posiluje doma. Na základní cviky vám postačí jednoduché minimální vybavení.